פניות לדורית מנצור בנושא גני ילדים וצהרונים  |  פניות לשלום עטר בנושא פעילות תרבות  |  פניות לדורון קורן בנושאי מבני ציבור, תכנון ובנייה.  |  פניות לאדי גרבר בנושא פיתוח  |  
 


 
  רישום לניוזלטר

 
 
 

 
מונה:

התחברות למנהלים


iPhone Supported
 
   BRT ולא רק"ל - תשובת נת"ע
דף הבית >> כתבות >> BRT ולא רק"ל - תשובת נת"ע

 ציפי ברנוי, ועד כפר גנים.
בהמשך לכתבתי בנושא בגיליון האחרון של עיתון כפר גנים,
ולאור בקשתי להבהרות נוספות בנושא,
אני מעדכנת אתכם בתשובתה הנוספת, המפורטת של גב' אורלי עיני, ראש תחום מנהל וארגון בנ.ת.ע -

1.ה- BRT (Bus Rapid Transit) הינה מערכת אוטובוסים רבת קיבולת ששואפת לשלב את רמת השירות של מערכות מסילתיות עם הגמישות התפעולית ועלויות ההקמה הנמוכות של מערכת אוטובוסים.
המערכת מכילה מספר רכיבים, שמטרתם לשדרג את מערכת האוטובוסים ה"רגילה" שאנו מכירים: זכות הדרך, תחנות, כלי הרכב, תפעול, אמצעים טכנולוגיים ותדמית. יש לציין כי BRT שונה מ – LRT (רכבת קלה או רק"ל), בעוד שרכבת קלה מצריכה תהליכים סטטוטוריים והנדסיים מורכבים הנמשכים זמן רב ואינה מאפשרת גמישות תפעולית בעת הקמתה, נהנה ה – BRT מ"פטור" בצורך בהליכים סטטוטוריים ומגמישות יחסית בעת ההקמה, המאפשרים משך הקמה קצר יחסית.

האוטובוסים שעתידים לפעול בקו ה- BRT צפויים להיות מהחדישים ביותר הקיימים כיום בעולם, שפועלים בתקני יורו המחמירים ביותר (יורו 6), ובהתאם לניסיון בחיפה יתכן שיופעלו אף רכבים היברידים. אוטובוסים אלה ארוכים מעט יותר מאוטובוס רגיל ויכולים לנסוע בהם עד 110 נוסעים.
בנוסף לסוג הרכב המתקדם ייהנה הנוסע בקווי ה- BRT גם מציר העדפה ייעודי בלעדי, העדפה ברמזורים, תחנות ייחודיות, שיטת כרטוס על ידי "תיקוף" (ואלידציה) שיתבצע ברציף התחנה, לפני העלייה לאוטובוס, ומידע בזמן אמת בתחנה.

2.BRT מבוצע על כבישים קיימים. רכבי ה-BRT ינועו בנתיבים ייעודיים שיוקצו רק להם וההפרדה של הנתיב התחבורתי הינה בולטת יותר מאשר נתיב
תחבורה ציבורית רגיל. קיימות מספר אפשרויות להפרדת נתיבים אלה מנתיבי הרכב הסמוכים.
בחיפה למשל, בפרויקט ה"מטרונית" שהוא פרויקט BRT, הוגבה נתיב ה-BRT ונסלל בגובה 7 ס"מ מעל הכביש המקורי. כמו כן, נעשה שימוש באספלט מוטבע בגוון שונה כדי להבליט את הנתיב.

3.נכון לעכשיו, ברירת המחדל למעבר התוואי היא במסלול המתוכנן לרק"ל. כלומר, בכפר גנים יעבור התוואי ברחוב העצמאות כמופיע בתמ"א.
יחד עם זאת, כפי שכתבתי לך בעבר, אנו בוחנים היום יחד עם יועצים חיצוניים אפשרויות נוספות למעבר BRT בפ"ת תוך בחינה כוללת של מערך התחבורה הציבורית בעיר.
ייתכן אף שיומלץ לבצע יותר מקו אחד ולאו דווקא בתוואי המקורי.
מכיוון שקו BRT אינו מחייב תכנית סטטוטורית (הוא בעצם סוג של מת"צ), הרי שהגמישות בתכנון וביצוע גדולה יותר בהשוואה לרק"ל.
כאמור, הנושא נמצא עדיין בבחינה וטרם גיבשנו חלופת תוואי מועדפת.

4.במסגרת הבחינה הנ"ל אנו מנסים ליצור נקודות מפגש בין קו/קווי BRT לבין קווי תחבורה ציבורית אחרים.
כך למשל, בתחנת בר –אילן המהווה קצה קו LRT (רכבת קלה) בשלב א', מתוכננת נקודת מעבר בין ה-BRT לרק"ל.
בנוסף, נבחנת אפשרות למקם באזור הסמוך לקצה הצפוני של שטח האוניברסיטה, חניון חנה וסע שישמש את משתמשי 2 הטכנולוגיות בהתאם לכוון הנסיעה הנחוץ להם.
דוגמה נוספת: כמו כן נבדקת האפשרות למיקום תחנת BRT בסמוך לתחנת הקצה של הקו האדום והתחנה המרכזית פ"ת.


תושבים יקרים - נשמח לשמוע את דעתכם !

 



Go Back  Print  Send Page

פורום