פניות לדורית מנצור בנושא גני ילדים וצהרונים  |  פניות לשלום עטר בנושא פעילות תרבות  |  פניות לדורון קורן בנושאי מבני ציבור, תכנון ובנייה.  |  פניות לאדי גרבר בנושא פיתוח  |  
 


 
  רישום לניוזלטר

 
 
 

 
מונה:

התחברות למנהלים


iPhone Supported
 
   טקס פתיחת המעבר המשוקע ברחוב ז'בוטינסקי
דף הבית >> כתבות >> טקס פתיחת המעבר המשוקע ברחוב ז'בוטינסקי

 

שלב נוסף בדרךלרכבת הקלה:
 
המעבר המשוקע לתחבורה ציבורית ב"צומת בלינסון" בפתח תקווה שעלותו היא כמאה מיליון ₪, יפתח מחר לתנועה
 
המעבר, שעלות הקמתו הסתכמה בכ-100 מיליון שקלים, ישמש בשלב הראשון את התחבורה הציבורית ויעזור להסית את התנועה בזמן עבודות כריית תוואי הרכבת הקלה;
יו"ר נ.ת.ע מיכאל רצון:"הפרויקט הוא קשה ומורכב, אך אני משוכנע שעם סיוע ממשרד התחבורה ושיתוף פעולה של ראשי הערים, נראה כאן עשייה חדשה שתביא למהפכה תחבורתית"
 
הקלהמשמעותית לפקקי התנועה ב"צומת בלינסון": משרד התחבורה, עיריית פתח תקוה וחברת נ.ת.ע,(נתיבי תחבורה עירוניים) האמונה על בניית פרויקט הרכבת הקלה,יחלו מחר  בהפעלתו של המעבר המשוקע ברחוב ז'בוטינסקי בעיר, בסמוך למרכז הרפואי ע"ש רבין ("צומת בלינסון").
 
עלות הקמת המעבר, אשר יהיה חלק ממסלול הקו האדום בפרויקט הרכבת הקלה, הסתכמה בכ-100 מיליון שקלים. עד לנסיעת הרכבת ישמש המעבר כמסלול נת"צ (נתיב תחבורה ציבורית),אשריאפשר לקווי האוטובוסים הסדירים לנסוע ללא עמידה ברמזורים. בכך, יקל המעבר על עומסי התנועה ברחוב ז'בוטינסקי הנמתח בין פתח-תקווה לתל אביב וייתן פתרון מיידי וחיוני לעומס התנועה באזור ז'בוטינסקי הרב מלכא, תוך קיצור זמן הנסיעה באופן משמעותי.
החל ממחר ב- 5:00 בבוקר יפתח המעבר ולמשך התקופה הקרובה ילוו 20 דיילים מטעם חברת נ.ת.ע את המבקשים להשתמש בקווי התחבורה הציבורית במעבר המשוקע.
 
העבודות על המעבר המשוקע ,שאורכו  כ- 600 מטר הכולל קטע מקורה באורך של כ- 180 מטר כללו בין השאר  פירוק גשר הולכי רגל ישן מול ביה"ח בילינסון, בנית גשר הולכי רגל חדש, גשר אנדרסן וכן בניית שני מעברים תת-קרקעיים אל המעבר המשוקע להולכי רגל הכוללים רמפות עליה וירידה להולכי רגל ולנכים.
 
נ.ת.ע השקיעה משאבים רבים בעבודות התכנון אותה ביצעו מיטב המתכננים והיועצים בישראל, תוך הקפדה מיוחדת בכל היבטי הבטיחות. יודגש כי מבצעי הפרויקט נמנעו, בתקופת העבודות, מלחסום את רחוב ז'בוטינסקי לתנועת כלי רכב, ולו ליום אחד. העבודות בוצעו בשלבים רבים תוך התחשבות בהולכי רגל ובכלי רכב פרטים וציבוריים. באותה ההזדמנות, החליפה כאמור נ.ת.ע. ואף שדרגה, בתיאום עם עיריית פ"ת, את כל התשתיות העירוניות באזור. בנוסף, בוצעו עבודות פיתוח וגינון נרחבות לשיפור החזות העירונית
 
שר התחבורה מר ישראל כץ: "המעבר המשוקע שנחנך היום הוא חלק מפרויקט הקו האדום, שישפר את הנגישות למרכז ת"א. הפרויקט יוסיף נדבך נוסף למסלול התחבורה הציבורית ברחוב ז'בוטינסקי מצומת גהה ועד לרחוב ארלוזרוב".
 
יו"ר נ.ת.ע. מיכאל רצון:" המעבר יעזור לנו לשחרראת גודש התנועהשיחל עם התחלת החפירות ברחוב ז'בוטינסקי בעיר. בנוסף, עוד טרם הפעלת הרכבת, יעודד כבר עכשיו, המעבר המשוקע, נסיעה בתחבורה ציבורית שתהפוך להיות מהירה ויעילה יותר. אנו מקווים שהציבור ילמד להעדיף את השימוש בתחבורה הציבורית.
הפרויקט הינו חלק מתכנון ארוך טווח של פרויקט התשתית הגדול ביותר בישראל. רשת קווי  הרכבת הקלה תשנה את פני המטרופולין בתל אביב - הרכבת תהיה למנוע לצמיחה כלכלית,חברתית ואורבאנית שתחבר את כל אזור המטרופולין של גוש דן וכל זאת החל משנת 2017."
מנכ"ל נ.ת.ע., יצחק זוכמן מסר: "המעבר המשוקע שהוקם כהכנה למעבר הקו האדום בעיר הוא צורך תחבורתי ראשון במעלה. כבר עכשיו הוא יקצר את זמן הנסיעה לאלו שנוסעים בתחבורה ציבורית מפתח תקווה לצומת גהה באופן משמעותי- פתיחת המעבר המשוקע יחד עם התחלת עבודות על חפירת הפירים הם התגשמות החלום של מקדמי פרויקט הרכבת הקלה בשטח. אנו ממשיכים לעבוד במלא הקצב  בהתאם ללוח זמנים קפדני".
לפני כחודש החלה נ.ת.ע. בחפירת 3 פירי ענק דרכם יוחדרו המכונות לכריית מנהרה תת  קרקעית של הקו האדום ברכבת הקלה. על  פי התוכניות, לאחר חפירת הפירים יוכנסו אל תוכם מרכיביה דיפון של מנהרות הרכבת, במקביל להוצאה ופינוי של חומרי החפירה (אדמה).
פרויקט הקו האדום אשר מסלולו יחבר בין פתח תקווה לבת ים כאשר הוא חולף בדרכו על פני בני ברק, רמת גן ותל אביב-יפו, מהווה את 'חוט השדרה' שלרשת הרכבות העתידה להיבנות בגוש דן.
הקו האדום בן 22 הק"מ, יכלול לאורכו 33 תחנות,כאשר 23 מתוכןתהיינה קרקעיות ו- 10 תת קרקעיות- מצומת גהה בפתח תקווה ועד שכונת נווה צדק-מנשייה בתל אביב.
 

 



בתמונה: משמאל לימין- יו"ר נ.ת.ע- מר מיכאל רצון, ראש העיר פתח תקווה- מר יצחק אוחיון, שר התחבורה- מר ישראל כץ, מנכ"ל נ.ת.ע- מר יצחק זוכמן
צילום: אסף שילו- ישראל  סאן



פורום