פניות לדורית מנצור בנושא גני ילדים וצהרונים  |  פניות לשלום עטר בנושא פעילות תרבות  |  פניות לדורון קורן בנושאי מבני ציבור, תכנון ובנייה.  |  פניות לאדי גרבר בנושא פיתוח  |  
 


 
  רישום לניוזלטר

 
 
 

 
מונה:

התחברות למנהלים


iPhone Supported

המאבק על עתידם של ילדינו.
צדוק בן משה 27.10.2011

לאחרונה, אנו עדים למאבק חריף של ועד ההורים העירוני נגד קיצוץ של שני מיליון ש"ח בתקציב החינוך. ועד ההורים איים בהשבתת בתי הספר כולם, אם לא יוחזר תקציב חשוב זה שנועד, בעיקר, לסיוע לתלמידים מתקשים ולשכבות חלשות.

ועד ההורים פעל ככל יכולתו מול כל הגורמים, החל מראש העיר ועד מנכ״ל העיריה דרך כל גורמי החינוך כולל כל סגני ראש העיר, ואף אחד לא הרים את הכפפה לאשר או לסייע.
לא נותרה ברירה וועד ההורים נאלץ להכריז פה אחד על השבתה של כל בתי הספר בעיר.
ואז, שימו לב איך זה עובד בפתח תקווה, החלו חברי מועצה לפעול. מכתבים לכאן, טלפונים לשם, וכולם מתפארים שהם - הם הצילו את החינוך בעיר מקריסה.

חבר מועצה אחד, איציק ישראל, הלך למנכ״ל מר אבי בן חמו, חבר מועצה שני, אורי אוהד, זימן ישיבת מועצה, ראש העיר, יצחק אוחיון, היה אדיש להחלטה כזאת או אחרת, הוא כנראה ידע שלא ימלא את הבטחתו לתת כסף, ועל סגנו הממונה על החינוך, מר בן שמחון, לא שמענו ולו מילה, אבל על סגנו השני, מר ברוורמן, דווקא שמענו שהתווכח עם אוהד ומה עם שאר חברי המועצה? כלום !
וכך אבירינו בעירייה נלחמו מלחמת חורמה תוך הקרבה וחירוף נפש, מי לכאן ומי לכאן, והשיגו לנו חצי מיליון ש״ח נוספים לתקציב החינוך.
תתביישו לכם, כולכם רבותי! הייתי שולח את כולכם לפינה, אם הייתה פינה גדולה מספיק להכיל את כולכם.
קחו דוגמה מהעיר תל אביב שהוסיפה לתקציב החינוך מיליון ש"ח עבור כל בית ספר, קרוב למאה מיליון ש"ח בסך הכל. ראו את הערים ראשון לציון, אשדוד, רעננה, כפר סבא, חיפה, עפולה, אריאל, מודיעין, גני תקווה והרצליה, הן לא שונות מפ"ת והוסיפו עשרות מיליוני שקלים, כדי לתגבר את החינוך, וזאת רק לאחרונה, ובפ"ת נלחמים מלחמות עולם על שקלים בודדים.
 
אני קורא לוועד ההורים העירוני שלנו, בראשות גדי יפה, להילחם על מאה מיליון ש"ח ולא על חצי מיליון. השבתה? ילדים ישארו בבית? הורים יעדרו מהעבודה? לא שווה חצי מיליון, שווה מאה מיליון !!
תכנית תקשוב ארצית בפריפריה
מתוך אתר משרד החינוך:

תוכנית תקשוב במערכת החינוך בתשע"א התאמת מערכת החינוך למאה ה-21

שר החינוך, גדעון סער, הציג ביום ב', 26.4.2010 בפני ועדת החינוך של הכנסת את התוכנית להתאמת מערכת החינוך למאה ה-21 אשר גובשה במשרדו שר החינוך מסר, כי קיימות כיום יוזמות עצמאיות ונקודתיות לתקשוב במערכת החינוך , ויש צורך חיוני בתוכנית לאומית לתקשוב תוכנית התקשוב כוללת ארבעה עוגנים, והצלחתה מותנית בביצוע כל מרכיביה בו זמנית שר החינוך ציין, כי התוכנית שהוצגה לאחרונה לראש הממשלה ולאגף התקציבים באוצר הינה מהיעדים המרכזיים במסגרת תוכנית היעדים של משרד החינוך

השר סער הדגיש, כי הנחה את הדרג המקצועי במשרדו להתחיל בהערכות ליישומה של התוכנית כבר בשנה"ל תשע"א,
תוך מתן עדיפות ליישובי הפריפריה בצפון ובדרום תחילה

פרוטוקול ועדת החינוך בכנסת בנושא "תכנית התאמת מערכת החינוך בארץ למאה ה-21"

תקשוב בתל אביב

תקשוב בהרצליה

תקשוב בגני תקווה

תקשוב באשדוד

תקשוב באריאל

תקשוב חיפה

תקשוב פתח תקוה

מתוך themarker

·         הכוונה הכללית של הפרויקט, כפי שהבנתי היא לקדם, לדחוף, לפרוץ את מחסום השימוש בכלים הדיגיטאליים בחוויה של בתי ספר. התוכנית אמורה לחבוק את בת הספר מכל היבטי התקשוב. הן מהצד התכני [ספרים דיגיטאליים, חומרי לימוד, פדגוגיה] הן מהצד הטכנולוגי [במיוחד "ברזלים" כמחשבים ניידים למורים, לוחות חכמים ועוד והצד הארגוני [חיבור כל משרדי הממשלה לפרויקט].
בינינו, הכוונה האמיתית היא לקדם את ישראל מספר מקומות במעלה סולם ההשוואה המפחיד. ישראל נמצאת באחד המקומות הנמוכים בשימוש בתקשוב בחינוך. נמוך עד כדי מבוכה, נמוך עד כדי הקצאת מיליוני שקלים לפרויקט, נמוך עד כדי שמספר משרדי ממשלה מוכנים אפילו לשתף פעולה. 
 מתוך הפרויקט הזה, יצאו בוגרים מיומנים מספיק כדי להוביל אותנו למאה ה-21 בביטחה ובאושר. לחזון זה יש אישור ממשלה. 
 כל השאר בעצם תלוי באנשי משרד החינוך לדרגיהם השונים. המענין בתוכנית הזו, היא שהמוח נמצא במשרד החינוך כך גם הארגון והאינטגרציה, לעומת זאת התפעול יצא לחברות פרטיות חיצוניות [כמו טלדור, עט הדעת, אפילו מט"ח בתוך החגיגה, ולא נשכח את פרויקט אתנה]. אבל הזרוע החשובה ביותר היא הזרוע הביצועית והוא "רכז התקשוב" של בית הספר. דמות מיתולוגית שנוכחותה בבתי הספר עולה ותפקידה ליישם את תוצאות הפרויקט בבתי ספר [כמובן בחסות המנהל הכל יכול של כל בית ספר]. רכז תקשוב הופך להיות איש מקצוע מומחה בתחום חדש הנקרא "טכנולוגיות למידה". נשמע כל כך מעניין, עד שמאחורי שמעתי אנחת התפעלות של הציבור [המורכב מסטודנטים וסגל במרכז ללימודים אקדמיים בחסות בית הספר לחינוך של פרופ חן והמגמה לתיקשוב של ד"ר גילה קורץ].
ומייד החלו שאלות של איך מגיעים? מה נדרש? מדוע אנחנו לא בפנים? וכך המשיכה הצגת התוכנית תוך פירוט של מיומניות תקשוב, אוריינות דיגטלית מתלמידים [מתחילים בבתי ספר יסודיים]  



Go Back  Print  Send Page

פורום