פניות לדורית מנצור בנושא גני ילדים וצהרונים  |  פניות לשלום עטר בנושא פעילות תרבות  |  פניות לדורון קורן בנושאי מבני ציבור, תכנון ובנייה.  |  פניות לאדי גרבר בנושא פיתוח  |  
 


 
  רישום לניוזלטר

 
 
 

 
מונה:

התחברות למנהלים


iPhone Supported
 
   תושבי פתח תקווה נתנו ציון נכשל לתחבורה הציבורית בעיר
דף הבית >> כתבות >> תושבי פתח תקווה נתנו ציון נכשל לתחבורה הציבורית בעיר
סקר חדש של עמותת אור ירוק: תושבי פתח תקוה
 נתנו לתחבורה הציבורית ציון 5.5 (מתוך 10)

עמותת אור ירוק: "שיפור התחבורה הציבורית בישראל צריכה להיות משימה לאומית שתחסוך למדינה כסף, תצמצם את פקקי התנועה ואת בעיות החניה, תשפר את איכות האוויר ואף תוכל להציל חיים"
צדוק בן משה:

בסקר שנערך ענו תושבי העיר ובעצם שיקפו את דעת התושבים על העירייה כמו בעוד עשרות פרמטרים אחרים בהם נכשלה העירייה.
בישיבת המועצה האחרונה העלתי הצעה לסדר בנושא "תכנית אב לתחבורה ציבורית" ואף הבאתי תושבי העיר ואת מנכ"ל "15 דקות- ארגון צרכני התחבורה בישראל" לישיבה אולם ראש העירייה סרב להכניס תושבים לישיבת המועצה ותשובתו להצעתי היתה "יש כבר תוכנית כזאת ואנו עובדים על הנושא ומקדמים אותו" ביקשתי לקבל את התכנית ונענתי שהיא תשלח אליי ע"י מהנדסת העירייה. כמובן שלא נשלחה שום תוכנית עד היום ואני מתכוון להעלות זאת בישיבת המועצה הקרובה, גם חוסר תכנון לעיר בסדר גודל שלנו וגם ראש העירייה ממשיך בדרכו חסרת השקיפות לעבור על החוק גם בנושא חובתו להעביר מסמכים כמתבקש.
אור ירוק:
חברי קבוצות הנוער של עמותת "אור ירוק" לכבוד שניאור חשין יצאו לרחובות ישראל ובדקו את יעילות התחבורה הציבורית ומה הציבור הישראלי חושב עליה. בני הנוער, המתנדבים באור ירוק, ביקרו ב-266 תחנות אוטובוס שונות המפוזרות ב-32 יישובים ברחבי ישראל.
בני הנוער בדקו שלושה דברים מרכזיים. הראשון, תשתית תחנת האוטובוס – הצללה והימצאותם של מקומות ישיבה, מידע ונגישות – דפי מידע, מקומות ישיבה ומרחק התחנה מהבית. השני, נגישות בעלי מוגבלויות לתחנות האוטובוס -  שלטי ברייל ומקום לכיסא גלגלים. בנוסף, ערכו בני הנוער סקר בקרב הנוסעים בתחבורה הציבורית בו שמעו מה דעתם על מחיר התחבורה הציבורית ומהי שביעות רצונם הכללית ממנה.
בפתח תקוה, בדקו בני הנוער שלוש תחנות אוטובוס, באחת מהן אין סככה מעל התחנה, לא תלוי לוח הזמנים של כל הקווים, אין שלטי ברייל לעיוורים, אין מקום לכיסא גלגלים ואין ארבעה מקומות ישיבה.
כדי לבדוק את נושא לוחות הזמנים, הנוחות, הדייקנות ומרחק התחנה מהבית, ערכו בני הנוער סקר בקרב ציבור הנוסעים בתחבורה הציבורית.
על פי התוצאות, תושבי פתח תקוה נתנו לתחבורה הציבורית את הציון הממוצע 5.5 (מתוך 10). בנוסף, ל- 7% לקח  יותר מעשר דקות להגיע לתחנה, 67% מהנוסעים ציינו שהאוטובוס לו הם מחכים מאחר, 73% ציינו שהאוטובוס בו הם נוסעים בדרך כלל עמוס ו- 80% חושבים שמחיר הנסיעה בתחבורה הציבורית גבוה מדי.
עמותת אור ירוק: "שיפור מצבה של התחבורה הציבורית ועידוד הציבור לעשות בה שימוש יומיומי, צריכה להיות משימה לאומית שתחסוך למדינה כסף, תצמצם את פקקי התנועה ואת בעיות החניה, תשפר את איכות האוויר ואף תוכל להציל חיים".
על פי משרד התחבורה, עד ה- 1 בינואר 2015 כל תחנות האוטובוס בישראל היו אמורות להיות מונגשות לבעלי מוגבלויות ועומדות בתקן.

פורום