פניות לדורית מנצור בנושא גני ילדים וצהרונים  |  פניות לשלום עטר בנושא פעילות תרבות  |  פניות לדורון קורן בנושאי מבני ציבור, תכנון ובנייה.  |  פניות לאדי גרבר בנושא פיתוח  |  
 


 
  רישום לניוזלטר

 
 
 

 
מונה:

התחברות למנהלים


iPhone Supported
 
   רכבת ישראל מזמינה אתכם לחגיגות 125 שנה לרכבת - בסוכות.
דף הבית >> כתבות >> רכבת ישראל מזמינה אתכם לחגיגות 125 שנה לרכבת - בסוכות.
הודעת דוברות רכבת ישראל
רכבת ישראל מזמינה אתכם לחגיגות 125 שנה לרכבת בארץ בחג הסוכות
במלאת 125 שנה לרכבת בארץ ישראל, מוזיאון הרכבת בחיפה פותח את שעריו ומזמין אתכם להגיע ברכבת לסיור חווייתי מרתק בעקבות הזמן, מאז ועד... המחר!
 
בין הפעילויות: סיור במוזיאון בו נחווה את תולדות הרכבת בארץ ישראל;  תומס הקטר יארח את הילדים הקטנטנים, בין היתר במתחם מיוחד שיכלול - סדנאות יצירה, שחקנים ברוח התקופה, מתחם בניית רכבות, סרטים בחדר ההקרנה ובקרון, ועוד הפתעות...:)
 
 הכניסה חופשית, בהרשמה מראש באתר הרכבת החל מהיום, מספר המקומות מוגבל
 
בחול המועד סוכות, בימים ראשון-שלישי (8-10.10.2017), תציין רכבת ישראל 125 שנה להקמת הרכבת בארץ, ומוזיאון הרכבת שבחיפה יפתח את שעריו לציבור הרחב לחוות את התפתחות הרכבת בארץ ישראל מאז חנוכת הקו הראשון בשנת 1892 מיפו לירושלים, ועד לתנופת הפיתוח של רכבת ישראל בהווה וההתקדמות לקראת הדור הבא.
המוזיאון שוכן בבנייני האבן העתיקים של תחנת חיפה במזרח העיר, ובו מוצגים האוספים של המוזיאון ובכללם פריטים וכלים היסטוריים, לוחות זמנים, כרטיסי נסיעה, תמונות, בולים ,דגמי רכבות ועוד...
לצד אלה, מוצגים קטרים וקרונות עתיקים המספרים את סיפורה של רכבת ישראל השזורים בהיסטוריה של המדינה
 
הקהל מוזמן לשלושה ימים מיוחדים של פעילויות לכל המשפחה - למסע בהיסטוריה הרכבתית בארץ, בהפנינג מיוחד עם תומס הקטר, במוסיקת שירי רכבת ובמתחם הפעלה לילדים.
 
האירוע, ייפתח בחינם לקהל הרחב, בהרשמה מראש באתר הרכבת החל מהיום, בכתובת: www.rail.co.il. https://sukot.regonline.co.il/
 שימו לב, מספר המקומות מוגבל.
החוויה תחל כבר בתחנת הרכבת מרכז השמונה שבחיפה, משם תצא רכבת מיוחדת למוזיאון. שילוט ייעודי יכוון את הבאים לעמדות ההרשמה. הוראות הגעה מצויות גם באתר הרכבת ומומלץ להתעדכן בשעות המדויקות בסמוך לאירוע.
מומלץ להגיע ברכבת או בתחבורה ציבורית, לא תותר כניסת רכבים לשטח המוזיאון.
 
125 שנים לרכבת בארץ ישראל – על קצה המזלג....
ב-26 בספטמבר 1892, לפני 125 שנה, נחנך בטקס מרשים ורב משתתפים קו הרכבת הראשון בארץ ישראל, קו יפו-ירושלים. הרעיון להקמת קו זה נהגה כבר בידי משה מונטיפיורי 50 שנה לפני הקמתו, אך יהודי אחר, ירושלמי בשם יוסף נבון היה זה שהצליח לבסוף לממש אותו בשלהי המאה ה-19. קו הרכבת החדש שינה את פניה של ירושלים, כפי שעשו ברחבי הארץ קווי הרכבת הבאים, שנבנו בתחילת המאה ה-20. 'רכבת העמק', שמוצאה בחיפה, נתנה בסיס להתיישבות הציונית בעמק יזרעאל, בעמק יזרעאל ובעמק זבולון. במלחמת העולם ה-1 יצר הצבא הבריטי רשת רכבות ארצית שתמכה ואפשרה את הפיתוח החקלאי והתעשייתי, אותם הובילה התנועה הציונית, למרות שסבלה מהתקפות רבות מצד כל הצדדים עד לקום המדינה. בתקופה זו קישרה הרכבת בארץ את כל הארצות השכנות, הן באסיה והן באפריקה, ובשנות ה-40 ניתן היה לנסוע ברכבת מתחנת חיפה מזרח, בה שוכן היום המוזיאון, לקהיר, עמאן, דמשק, בירות, בגדאד ואיסטנבול.
אחרי הקמת מדינת ישראל ב-1948 זינק שוב הפיתוח של רשת המסילות הלאומית, תחת רכבת ישראל. למרות שאיבדה את קשריה הבינלאומיים, הגדילה הרכבת עוד יותר את היקף פעילותה ואפשרה את הפיתוח התעשייתי של משאבי הטבע בנגב. בשנות ה-60 עד שנות ה-80 דעכה ההשקעה ברכבות הנוסעים, אך מאז 1988 ועד ימים אלו ממש משקיעה ממשלת ישראל באופן מתמשך בפיתוח והרחבת הרשת, וכיום רכבת ישראל חזרה לשמש כמוביל הלאומי, וזאת לאורכה ולרוחבה של הארץ.

 

Go Back  Print  Send Page

פורום