רישום לניוזלטר

 
מונה:

התחברות למנהלים


iPhone Supported
הבוקר: "יום הזעם" בפקקים במחאה על מצב התחבורה ובדרישה לאימוץ תכנית חירום לאומית.

יעל שמר: " באנו היום למחות על הפקקים בכבישי ישראל. הגיע הזמן שנכיר במצב כבעיה לאומית. הגיע הזמן שבישראל 2018 תחבורה ציבורית תתוכנן עבור הציבור כולו כדי שאנשים יפסיקו לשבור את הראש על איך להגיע לעבודה ".

הבוקר התקיים "יום הזעם" בו צפרו יחד מכוניות, אוטובוסים, משאיות ומוניות ברחבי הארץ במחאה על פקקי התנועה, כאשר נקודת ההתאספות המרכזית היתה בצומת השלום. "יום הזעם" התקיים ביוזמת הארגונים "לובי 99",  "15 דקות" ו"מגמה ירוקה" ומטרתו לקרוא למשרד התחבורה ולעומד בראשו לאמץ את "תכנית החירום להוצאת ישראל מהפקקים"

אזרחי ישראל מבזבזים בכל יום שעות בפקקים. מדובר בפגיעה כלכלית במשק בשל אובדן שעות עבודה ופנאי (הפגיעה בתוצר מוערכת בכ-35 מיליארד שקלים בשנה), וכן פגיעה דרמטית באיכות החיים של רבים מאזרחי ישראל. המצב בכבישים בלתי נסבל, והוא רק הולך ומחמיר. כבישים שבהם העומסים היו מרוכזים בשעות בודדות במהלך היום הפכו לעמוסים כל הזמן, ועל אף ההרחבות והשדרוגים שנעשו בכבישים מרכזיים, הדרכים נותרו פקוקות. הפתרונות עליהם עמל משרד התחבורה יקרו בעוד שנים רבות, אם בכלל. צפירת הזעם נועדה לקדם את "תכנית החירום להוצאת ישראל מהפקקים" - פתרון שיקל על מצב הפקקים הבלתי נסבל באופן מיידי, לטווח הארוך. הדבר מחייב את התגייסות הממשלה ואת התייחסותה למשבר התחבורתי כ"משבר לאומי". אם הפתרון לא יאומץ, בתוך מספר שנים זמן ההמתנה בפקקים כפי שאנחנו מכירים אותו כיום יוכפל.


חברי כנסת רבים, מהקואליציה ומהאופוזיציה, חתמו גם הם על תכנית החירום והצטרפו ליוזמה, ביניהם: מיקי זוהר, יהודה גליק, מרב בן ארי, רחל עזריה, חמד עאמר, שולי מועלם ,מיכאל מלכיאלי, אורי מקלב, יעל כהן-פארן, איתן כבל, מיכל בירן, תמר זנדברג, חיים ילין, קארין אלהרר ועוד.



בנוסף, דמויות מובילות מתחום העיתונות והבידור הצטרפו גם הן ליוזמה, ביניהם מיקי חיימוביץ', שי צברי, לינוי בר גפן, יהודה משי זהב, יעל גולדמן, גיא לואל ודודו ארז.



תכנית החירום מציעה מספר שינויים:

1. הכרזה על תכנית לאומית למאבק בפקקים.
2. שינוי סדרי העדיפויות בתקציב משרד התחבורה ל20\80 לטובת התחבורה הציבורית.
3. תוספת קווים חסרים באזורי הפריפריה.
4. סימון מיידי של נתיבי תחבורה ציבורית על נתיב קיים בכבישים בינעירוניים.
5. יצירת קווים חדשים והגברת תדירות אל מרכזי תעסוקה.
6. הרחבת הפריסה ומספר הקווים של מוניות השירות והיתר שימוש ב"רב קו".
7. רכבת ישראל - הסרת החסמים להנחת המסילה הרביעית באיילון, יצירת נגישות לתחנות הרכבת בקווי אוטובוסים ויצירת תיאום ביניהם.
8. הסרת החסמים לסלילת כבישי אופניים בשבילים עירוניים.
9. הקמת רשויות תחבורה מטרופוליניות
10. תוספת כוח אדם לתחום התחבורה הציבורית במשרד התחבורה
11. גיוס נהגים ושיפור תנאי העסקתם.


גיל יעקב, מנכ"ל "15 דקות": "השקעות מיידיות בתחבורה ציבורית יחלצו את ישראל מהפקק. יותר נתיבים לתחבורה הציבורית וקווים ישירים לאזורי תעסוקה יפנו את הכבישים הפקוקים ויקצרו את זמן הנסיעה של כל הנוסעים. חניון שפירים המלא מדי יום עד אפס מקום מלמד כמה נהגי הרכב הפרטי משוועים לקווים מהירים לאזורי תעסוקה. אנו קוראים לנהגים שתקועים בפקקים לצפור ביום ראשון בתשע בבוקר למשך דקה, כדי שממשלת ישראל תשמע אותנו ותאמץ את תוכנית החירום להוצאת ישראל מהפקקים".

יאיא פינק, מייסד ומנכ"ל "לובי 99": "כאשר מחאה אזרחית הופכת מאני לאנחנו יש לה סיכוי משמעותי להזיז דברים אצל מקבלי ההחלטות. במקום לעמוד כל יום בפקק ולהתעצבן לבד, אנו מציעים לציבור להיות חלק ממאבק משמעותי על דמותה של התחבורה בישראל. אם גם לכם נמאס לעמוד בפקקים הצטרפו לצפירת הזעם ביום ראשון הקרוב בשעה 9:00 ועזרו לנו ליישם את תכנית החירום להוצאת ישראל מהפקקים. זהו, הגענו לנקודה שפשוט כמעט ולא ניתן לזוז. הפקקים משתקים אותנו, לוקחים לנו זמן יקר עם המשפחה שלנו, זמן יקר בעבודה, זמן יקר של החיים שלנו."

יעל שמר, מובילת תחום תחבורה ציבורית ב"מגמה ירוקה": "יום הזעם הוא עדות לחברה שנמאס לה. נמאס לה לחכות לאוטובוס, נמאס לה לעמוד בפקק, נמאס לה להוציא הון עתק על רכב פרטי מחוסר ברירה, נמאס לה לנשום אוויר מזוהם, נמאס לה מזה שלא סופרים אותה. מצב התחבורה המחפיר בישראל הוא תוצאה של מדיניות ארוכת שנים בה הממשלה משקיעה מיליארדים מכספי הציבור בקידום תשתיות לרכב הפרטי בלבד ולא לתחבורה הציבורית. מעל ל-2,000 בני אדם מקפחים את חייהם בשנה כתוצאה מזיהום האוויר, חלק נכבד ממנו מגיע מתחבורה. על ממשלת ישראל להתחיל לדאוג ל"חיים עצמם" ולאמץ ללא דיחוי את תכנית החירום."

הפקקים הם תוצאה של הזנחת התחבורה הציבורית באופן שיטתי. הגיע הזמן להשמיע קול צעקה,
נמאס לנו לעמוד בפקקים!