פניות לדורית מנצור בנושא גני ילדים וצהרונים  |  פניות לשלום עטר בנושא פעילות תרבות  |  פניות לדורון קורן בנושאי מבני ציבור, תכנון ובנייה.  |  פניות לאדי גרבר בנושא פיתוח  |  
 


 
  רישום לניוזלטר

 
 
 

 
מונה:

התחברות למנהלים


iPhone Supported
 
   פעילות ועד כפר גנים בנושא בטיחות ותחבורה ציבורית
דף הבית >> כתבות >> פעילות ועד כפר גנים בנושא בטיחות ותחבורה ציבורית
לכבוד טלי סנה - מנהלת שירות לתושב בעיריית פתח תקווה   2.2.2016

הנדון : בקשה לקבלת פרוטוקול וועדת תנועה + סטטוס החלטות הוועדה בכפר גנים ג

טלי שלום וברכה.

אבקש בבקשה לקבל העתק פרוטוקול וועדת תנועה האחרונה שהייתה.

בנוסף אבקש לדעת :
1. בהמשך לפעילות הוועד ותושבי השכונה בנושא, מה החליטה הוועדה לגבי  צומת : יפה נוף- העצמאות.
2. רחוב דוד אבידן -שינוי כיוון הרחוב.
3. סטטוס לו"ז ביצוע פסי האטה ברחוב נקאש +ביצוע הסדרי בטיחות באזור הגנים  (הנושא דחוף ביותר )
4. מתי ייצבעו מעברי החציה בשכונה ?

תשובת העירייה:
לגבי סעיף 4 , כבר צובעים .
אין פרוטוקול, הועדה היתה חלקית וצריכה להתכנס להמשך.

ועד השכונה ממתין להחלטת ועדת תנועה (בתקווה שאין מעורבות בלתי מקצועים של ראש העירייה או עוזרו)
אנו מודים למחלקת השרות לתושב על המענה המהיר
 


לכבוד חברת החשמל - פניות הציבור    8.2.2016

הנדון : עמוד חשמל שחוסם מעבר עגלות נכים ועגלות ילדים בפתח תקווה

בוקר טוב

ברחוב  היבנר פינת וייצמן בעיר פתח תקווה, קיים עמוד חשמל הניצב על המדרכה. העמוד חוסם לחלוטין מעבר עגלות נכים (מיותר לציין כמה חשוב  נושא נגישות לנכים )  כמו גם עגלות תינוקות וילדים . נכים והורים נאלצים לרדת לכביש ולסכן את חייהם.  אודה מאד להעתקת העמוד למיקום אחר או ביטול העמוד  . חשוב לציין שזהו מפגע המסכן חיי אדם! 
בברכה צביקה שטרן
ועד כפר גנים ג'
 

 

כפר גנים ג' - בקשה לפיתוח מעגל תנועה העצמאות/זליג בס 
הערה: תכתובת שהחלה משנת 2012 - אושר תקציב בתקופת אורי אוהד התקציב בוטל בתקופת ברוורמן

לכבוד החברה לפיתוח, מחלקת התנועה ואגף דרכים
אשמח לתשובתכם מדוע למרות שחלפו כבר 4 שנים הפרויקט לא מבוצע.
מדוע טרם אושר תקציב עד רגע זה למרות שכל הגורמים מחברת החשמל, החברה לפיתוח, עיריית פתח תקווה ואגף התנועה יודעים מעודכנים וכיו"ב?
בברכה צביקה שטרן ועד כפר גנים ג'

ועד כפר גנים מקבל תשובות מכל הגורמים (אני חוסך לכם את התשובות הסתמיות) שבעיקרן מעבירות את האחריות למחלקה/אגף אחר ולא מתוך רצון להתנער מהנושא אלא בעיקר מהסיבה שכיום אף מחלקה או אגף לא מקבלים החלטות מקצועיות, מי שמקבל את ההחלטות זה ראש העיר. החלטה לגבי בטיחות בתנועה חייבת להתקבל ע"י גורם מקצועי בלבד.
הנושא מטופל ע"י הוועד ללא הרף תוך העברת תזכורות רבות לכל הנוגעים בדבר.
 

 

בדיקת קבוצות נוער אור ירוק לכבוד שניאור חשין: מפגעי בטיחות במדרכות פתח תקווה מסכנים את הולכי הרגל

עמותת אור ירוק: "על הרשות המקומית מוטלת האחריות לפעול ולוודא כי המדרכות פנויות עבור תושביו, בכדי שהם לא ייאלצו לרדת לכביש ולסכן את חייהם"
הולכי הרגל נאלצים להידחק כשהם הולכי על גבי המדרכה. מזה זמן רב נשמעות יותר ויותר תלונות של הולכי רגל, שאינם מסוגלים ללכת על מדרכות היישובים בבטחה. האופניים, המכוניות החונות, הקורקינטים הממונעים, הגזם שנערם, פחי המיחזוריות  והשלטים החוסמים – כולם מסכנים את הולכי הרגל אשר נאלצים לרדת מהמדרכה אל הכביש במקום שאינו מותאם לכך.
חניכי קבוצות נוער אור ירוק לכבוד שניאור חשין בפתח תקווה יצאו לבדוק האם גם במדרכות העיר ישנם מפגעי בטיחות המסכנים את הולכי הרגל ומאלצים אותם לרדת אל הכביש בכדי להמשיך בהליכתם.
חברי הקבוצה בדקו שני פרמטרים עיקריים: האם רוחב המדרכה הוא 130 ס"מ לפחות על פי תקן התכנון של משרד הבינוי והשיכון ומשרד התחבורה, והאם ישנם חסמים על המדרכה המפריעים להולכי הרגל. בין החסמים שנבדקו: פחי זבל החוסמים את המדרכות, מכוניות חונות על המדרכה, עמודי חשמל המוצבים באמצע המדרכה ואינם מאפשרים מעבר לעגלות ולבעלי מוגבלויות, עצים גדולים השתולים באמצע המדרכה וחוסמים אותה ועוד.
מטרת הבדיקה היא לוודא כי המדרכות בטוחות להולכי הרגל ובמידה ולא, ליידע את הרשות המקומית במפגעים בכדי שזו תוכל לטפל בהם למען בטיחות התושבים.
הרחובות בהם ערכו חברי קבוצת נוער אור ירוק לכבוד שניאור חשין את הבדיקה ועמידותם בתקן רוחב המדרכה (130 ס"מ):
·        ברחוב השיטה והשומר כל שלושת המדרכות שנבדקו נמצאו צרות ואינן עומדות בתקן.
·        ברחוב קדושי פרהוד ובדר  שליש מתוך המדרכות שנבדקו נמצאו צרות ואינן עומדות בתקן, וכן נמצאו עמוד חשמל, מכולת פסולת ורכבים חונים על המדרכות החוסמים את דרכם של הולכי הרגל.
·        ברחוב עמיקם, הברוש, הרמז ובזל שתיים מתוך שלוש המדרכות שנבדקו בכל רחוב נמצאו צרות ואינן עומדות בתקן, כמו כן נמצאו עמוד חשמל, עמוד תאורה, מיחזורית, מכולת פסולת ורכבים חונים על המדרכות החוסמים את דרכם של הולכי הרגל.
 
עמותת אור ירוק: "הליכה על גבי המדרכה הפכה למשימה לא פשוטה. הורים עם עגלות,  אנשים עם צרכים מיוחדים וקשישים מתקשים ללכת בבטיחות במדרכות הרחובות בישראל ונאלצים להסתכן כאשר הם יורדים אל הכביש הסואן. על  הרשות המקומית מוטלת האחריות לפעול ולוודא כי המדרכות פנויות עבור התשובים ומהוות מקום בטוח עבורם, בכדי שהם לא ייאלצו לרדת לכביש ולסכן את חייהם, במיוחד האוכלוסיות הרגישות ביותר כמו ילדים וקשישים".
 
   
 
מצורף מכתבו של יוסי קורנווסר לוועד השכונה בנושא תחבורה ציבורית
בקרוב תתקיים פגישה של הוועד עם נציגות משרד התחבורה בנושאי תח"צ


לצדוק וצביקה שלום,

כנוסע ותיק בתחבורה הציבורית בעיקר לתל אביב וחזרה אני מבקש להעלות מספר נקודות. אם חלקם או יותר ידועים לך מה טוב, אם לא נא רשום אותם לפניך במסגרת טיפולך בנושא.

1. קו 350 -   א) תדירות - התדירות של שלוש פעמים בבוקר ושלוש אחה"צ אינה מספקת. הדחוף ביותר לדעתי זה להוסיף נסיעה נוספת אחה"צ מתל אביב  בשעה  15.00. אם אפשר יותר מה טוב.

ב) צפיפות ועומס - אני נוסע בדרך כלל באוטובוס הראשון שיוצא ב-06.15. אני עולה עליו בסוף רחוב העצמאות. לרוב האוטובוס עמוס לעייפה גם בנוסעים עומדים. אם אפשר לשפר זאת באמצעות אוטובוס ארוך מה טוב. אם יוסיפו קו נסיעה בשעה 06.30 0או בכלל) זה יהיה מצוין.

ג) תחנת נוספת - האוטובוס מרחוב העצמאות פונה  שמאלה לרבין ואח"כ ימינה לכיוון בר אילן. במקום זה יש תחנה לכל מיני קווים (56, 472 ועוד) אך לא לקו 350. יש אנשים מהשכונה  שנוח להם לעלות על האוטובוס במקום זה. הוספת תחנה במקום זה תסייע לאנשים אלה.

ד) אני מזמין את אחד מחברי הוועדה לתחבורה להצטרף לאחת הנסיעות בבוקר כדי לשמוע מהנוסעים באופן ישיר את דעתם על צרכים בשיפור בתחבורה. בדרך כלל אלה אנשים קבועים שיכולים להסביר מה טוב ומה טעון שיפור. אשמח אם זה יהיה באוטובוס שיוצא בשעה 06.15 שם אוכל להציג לנציג נוסעים קבועים.

2. קו 472 - אוטובוס זה של דן יוצא מראש העין  לתל אביב ןחזרה באופן תדיר במשך כל היום. האוטובוס נוסע במכבית -471 - ועולה במחלף של קרית אונו שם יש לו תחנה לכיוון תל אביב (באותה תחנה האמורה שביקשתי להוסיף ל-350). מדובר בקו נסיעה נוח במיוחד ולא עמוס בהרבה נוסעים  ותושבי כפר גנים בעיקר אלה הגרים במערב השכונה יכולים להסתייע בו - כמו השימוש שאני עשיתי בקו זה פעמים רבות.
הבעיה היא בחזרה מתל אביב לכיוון פתח תקווה - ראש העין. לקו זה אין תחנת עצירה מקבילה לזו שיש לו בבוקר בצומת פ"ת קרית אונו ואני מציע לחשוב על פתרון לבעיה זו.

3. חברות בוועדה לתחבורה - כפי שכתבתי לצדוק, לדעתי חשוב מאד שאחד מחברי הוועדה לתחבורה יהיה אדם שנוסע תדיר בתחבורה ציבורית כי הוא מכיר את הבעיות מקרוב. אם יש אחד כזה בוועדה אין מה להוסיף. אם אין אני מציע לשקול זאת. אני לא מציע את עצמי אך אם תסכימו ניתן לפרסם  זאת בגיליון של השכונה ואני מניח שיימצא מתנדב.

4. שיפור דרמטי באמצעות קו 56 - שיפור דרמטי יכול להיעשות באמצעות קו 56 של חברת קווים שנוסע מתל אביב ליהוד דרך קרית אונו. אוטובוס זה נוסע מתל אביב ועולה במכבית ופונה שמאלה לקרית אונו. אם אוטובוס זה  היה פונה ימינה לכיוון דרך רבין ופונה ימינה ועוצר רק בתחנה הראשונה של העצמאות וחוזר חזרה בכיכר של יפה נוף לכיוון קרית אונו, יכלו תושבים רבים להיעזר בו במשך כל שעות היום כיוון שהם יכולים להמשיך בנסיעה עם 53 שנוסע לאורך כל רחוב העצמאות.
אותו דבר כמובן לגבי האוטובוס בקו זה שנוסע מיהוד דרך קרית אונו לכיוון תל אביב.

5.הרבה הערכה על העשייה הציבורית ועל הקדשת זמן למען הציבור.

  בתודה,
יוסי קורנווסר
כפר גנים ג'          


Go Back  Print  Send Page

פורום