פניות לדורית מנצור בנושא גני ילדים וצהרונים  |  פניות לשלום עטר בנושא פעילות תרבות  |  פניות לדורון קורן בנושאי מבני ציבור, תכנון ובנייה.  |  פניות לאדי גרבר בנושא פיתוח  |  
 


 
  רישום לניוזלטר

 
 
 

 
מונה:

התחברות למנהלים


iPhone Supported
 
   סקר תחבורה ציבורית בפתח תקווה
דף הבית >> כתבות >> סקר תחבורה ציבורית בפתח תקווה
אור ירוק: התחבורה הציבורית בפתח תקווה מזניחה את בעלי המוגבלוית
עמותת "אור ירוק": "הפיכת התחבורה הציבורית לנגישה, יעילה ונוחה תגרום לאנשים להשאיר בבית את הרכב הפרטי ולשעות שימוש בתחבורה הציבורית"
מתנדבי עמותת "אור ירוק" יצאו לרחובות ישראל ובדקו את יעילות התחבורה הציבורית ומה הציבור הישראלי חושב עליה. המתנדבים של העמותה ביקרו ב-255 תחנות אוטובוס שונות המפוזרות ב-50 רשויות ברחבי המדינה. המתנדבים בדקו בין היתר את תשתית תחנת האוטובוס – הצללה והימצאותם של מקומות ישיבה, מידע ונגישות – דפי מידע ומרחק התחנה מהבית ומהי דעת הקהל לגביי מחיר התחבורה הציבורית ושביעות הרצון ממנה.
בפתח תקווה, בדקו המתנדבים של העמותה חמש תחנות ברחבי העיר. התחנות שנבדקו: רחוב ועד ארבע ארצות, צומת עמישב ושלוש תחנות לאורך מנחם בגין. בבדיקה עלה כי באף אחת מהתחנות אין שילוט מלווה בכתב ברייל עבור אוכלוסיית העיוורים. כמו כן נמצא כי בתחנת מנחם בגין פינת ויינברגר אין גם גישה לכסאות גלגלים, באותה תחנה לא נמצא לוח זמנים ואין הצללה עבור הנוסעים הממתינים לאוטובוס.
כדי לבדוק את נושא לוחות הזמנים, הנוחות, הדייקנות ומרחק התחנה מהבית, נערך סקר בקרב הציבור שגם הוא אינו נותן חסד לתחבורה הציבורית הישראלית. על השאלה "כמה זמן לוקח להגיע מהבית אל התחנה?", 13% דיווחו כי לוקח להם מעל עשר דקות ולחלקם אף רבע שעה להגיע מביתם אל התחנה.                       על השאלה "האם האוטובוס מגיע על פי לוח הזמנים המצוינים בלוח?" ארבעה מתוך חמישה  מהנשאלים דיווחו שהאוטובוס מגיע באיחור, כאשר 13% ציינו כי לרוב האיחור עולה על 10 דקות.     
שמואל אבואב, מנכ"ל "אור ירוק":"הפיכת התחבורה הציבורית לנגישה, יעילה ונוחה תגרום לאנשים להשאיר בבית את הרכב הפרטי ולשעות שימוש בתחבורה הציבורית. יפחית את עומסי התנועה, יצמצם את זיהום האוויר, יקטין את תאונות הדרכים ויחסוך למשק הישראלי כסף רב. משרד התחבורה חייב לשפר את התחבורה הציבורית בישראל "


Go Back  Print  Send Page

פורום