פניות לדורית מנצור בנושא גני ילדים וצהרונים  |  פניות לשלום עטר בנושא פעילות תרבות  |  פניות לדורון קורן בנושאי מבני ציבור, תכנון ובנייה.  |  פניות לאדי גרבר בנושא פיתוח  |  
 


 
  רישום לניוזלטר

 
 
 

 
מונה:

התחברות למנהלים


iPhone Supported
 
   מנהלות בפתח תקווה
דף הבית >> מועצת העיר >> מנהלות בפתח תקווה
לכבוד ראש העיר פתח תקווה מר איציק ברוורמן                                                    2.8.2014

עיריית פתח תקווה – אגף מנהלות ורובעים

מציג: צדוק בן משה – ראש אגף מנהלות ורובעים
מנהלת = רובע

 
חזון/ייעוד:
ייעודו של אגף מנהלות ורובעים בעיר פתח תקווה הוא להוות שלוחה קדמית של העירייה מול שכונות העיר כדי להגביר את כושר ההיגוי שלה ואת הקשר שבינה לבין הקהילה – כל זאת במטרה לשפר את איכות החיים של תושבי העיר.
(המנהלת תהיה הקשר המידי של התושב עם העירייה. קשר זה ימנע את החיכוך בין התושב לעירייה. על ידי המנהלת העירייה תדע לנתב את הבעיות בשטח ולפעול בהתאם.)
 
מטרות מרכזיות של האגף:
·        יצירת יחסי אמון בין העירייה לתושב ע"י שקיפות
·        קידום הדמוקרטיה העירונית לרבות באמצעות תהליכי שיתוף ציבור.
 
מבנה האגף:
העיר תחולק ל-5 רובעים – דרום/מזרח/צפון/מערב ומרכז
בכל רובע בין 5-7 שכונות
רובע מרכז – ייתכן ויש מקום לשים אותו בכפוף לראש העיר בהתחשב בתוכנית הקיימת.
עבודת הרובע תתנהל מול ועדי שכונות, פעילים וקהילות.
בכל רובע תתקיים מנהלת אשר תשב בתוך אחת השכונות ברובע. מיקום המנהלת יהיה באחד מהמרכזים הקהילתיים בשכונות, על מנת ליצור נגישות נוחה מחד לתושבים ומאידך לאפשר למנהל הרובע להיות קרוב למוקד הפעילות ברובע.
צוות המנהלת:
1.       מנהל מנהלת הרובע
2.       מזכירה
3.       נציגי אגפים (נציגות אגפים תקבע בהמשך בהתאם לצרכי התושבים ברובע)
 
אגף המנהלות ורובעים יתנהל כך שיצור אמון ושיתוף פעולה עם התושבים ובכך ייצור שקיפות מול התושבים. פעילות זו של האגף תעזור להתמודד עם התנגדויות של פעילים וועדי שכונות ולקדם את ענייני העיר על פי מדיניות ראש העיר כמו גם את הצרכים השונים בשכונות.
 
פעילות מנהל הרובע מול אגפי  העייריה
 
מנהל אגף המנהלות ורובעים ישב בלשכת מנכ"ל ויהווה צינור ישיר של מנהלי הרובעים מול מנהלי אגפים בעירייה בכל הקשור לרובעים.
העברת המידע וצרכי התושבים עד לרמת מנהלי האגפים יכולה ליעל את העבודה ולחסוך בעלויות.
ועד השכונה יפעל מול מנהלת הרובע.
מנהל מנהלת הרובע יסייר ברובע שלהם סיורים תקופתיים יזומים לדוגמא בכל חודש סיור בשכונה אחת משכונות הרובע. כמו כן, יהיו קשובים לפניות הועד/ הפעילים ויקיימו סיורים נוספים לפי הנדרש.  
במקרים של פרויקטים גדולים בתחום הרובע, מנהל המנהלת יהיה שותף מלא בישיבות הששונות בעירייה בנושא הפרויקט וייתן את חוות דעתו לגבי הצרכים השונים של הרובע מתוקף היכרותו עם השטח.
בשעת חרום הרובע יהיה כפוף לאגף הביטחון.
 
 
פעילות מנהלת הרובע אל מול התושבים
א.      עזרה לתושב
במנהלת הרובע ישבו נציגי אגפים שיוכלו לתת שרות לתושב במקום ולעזור לו את מול הבירוקרטיה העירונית.
ב.      פעילות מול פניות תושבים/ועדי שכונות ופעילים
גישת העירייה היא כי ברירת המחדל של התושב היא לפנות למוקד 106                              עם זאת כאשר התושבים/ ועדי שכונות מבקשים לעשות שינוי סביבתי או טיפול בכל         נושא אחר הקשור לשכונות הרובע, מנהלת הרובע אחראית לתקשר את הבקשה.
דרכים לבחינת בקשות:
מנהלת הרובע תבחן  ריכוז תלונות במידה ויש דרך המוקד            בנושא ותשקלל מול המידע        המצוי בידיה שמגיע דרך פניות התושבים.
שאלונים ו/או סקרים דיגיטלים.
** 1 ל- 5 שנים כל שכונה מקבלת כ X  שקלים תב"ר לפרוייקט שכונתי.
תעשה פניה לתושבי השכונה עם השאלה - מה היו רוצים לעשות עם הכסף הזה. לאחר קבלת הצעות מהתושבים ולאחר שיתוף הועד קבלת פידבק בהתאם להצעות שעלו תקבע התוכנית המתאימה.
נגישות העירייה לתושבים דרך הרובע (שקיפות) – מתוך הבנה בצורך בשקיפות מול התושבים אחת ל... יתקיימו מפגשים מקצועיים עם מנהלי אגפים ו/או מנכ"ל העירייה ו/או ראש העיר אליהם יגיעו תושבים, ועדים ופעילי שכונות.
עבודה מול ועדי בתים שת"פ עם תרבות הדיור הרצאות בנושאי כב"א, מד"א ועוד
הערה: מנהלת מתפקדת אל מול תושבי הרובע ופעילים מייתרת את ועדי השכונות, הנושא מצריך מחשבה מעמיקה ואולי אפילו לוותר על הבחירות לוועדים.
 
·        אחד מתפקידי אגף מנהלות ורובעים יהיה להטמיע מערכת דיגיטלית בה כל תושב מגדיר טלפון, אימייל וכתובת (בנוסף תחביבים תחומי עניין וכדומה). מערכת זו תאפשר לעירייה לקבל מידע מהציבור וכן לשלוח אליו מידע ייעודי בהתאם למקום מגוריו, תחביביו או כל תחום עניין אחר. (ראה דוגמת דיגיתל בתל אביב)
 

Go Back  Print  Send Page

פורום