פניות לדורית מנצור בנושא גני ילדים וצהרונים  |  פניות לשלום עטר בנושא פעילות תרבות  |  פניות לדורון קורן בנושאי מבני ציבור, תכנון ובנייה.  |  פניות לאדי גרבר בנושא פיתוח  |  
 


 
  רישום לניוזלטר

 
 
 

 
מונה:

התחברות למנהלים


iPhone Supported
 
   יעל רזינסקי אימון ילדים ונוער
דף הבית >> לוח העיר >> יעוץ/אימון אישי >> יעל רזינסקי אימון ילדים ונוער >> יעל רזינסקי אימון ילדים ונוער
לצמוח ביחד- הבית של יעל להתפתחות אישית להורים, ילדים ונוער
יעל רזינסקי, מאמנת אישית לילדים ונוער ומדריכת הורים, מציינת שנה לפתיחת הקליניקה הביתית שלה בכפר גנים , מסבירה מהו אימון אישי לילדים ונוער ומדוע היא מאמינה שהוא חשוב כל כך לכל ילד וילדה עד שגמלה בה ההחלטה למקד את ניסיונה המקצועי  רב השנים בחינוך, ניהול, הדרכה והנחייה ולאמן ולהדריך הורים וילדים ומזמינה אתכם ההורים לבוא עם ילדיכם לפגישת אימון שתעשה לכם סדר בבית  
מהו אימון ילדים ונוער?
אימון ילדים ונוער הינו תהליך קצר מועד יחסית ומתוחם בזמן שמאפשר לילדים לבחון את ההתנהגויות, המחשבות והדפוסים שלהם ולקחת עליהם אחריות ובעלות וחשוב מכל מקנה לילדים כלים מעשיים אותם יוכלו ליישם לפתרון קשיים ואתגרים בתחומים שונים גם בהמשך חייהם.
מדוע יש צורך באימון ילדים ונוער?
תחום אימון ילדים ונוער נוצר מתוך הביקוש בשטח. הורים שחיפשו מענה לקשיים של ילדיהם ושהתנסו בעצמם באימון, גילו שהתהליך קצר מועד יחסית, מתוחם בזמן ופחות יקר מפתרונות ובעיקר מאפשר להם להיות המובילים של חייהם , ליצור שינוי בחייהם ולהגשים יעדים ומטרות ביקשו לאפשר גם לילדיהם לרכוש כלים אימוניים שיצמיחו ויעצימו אותם בבית הספר, במשפחה ועם בני גילם. שינוי קטן בחשיבה , מביא לשינוי בהתנהגות ובהתנהלות של הילדים ולשינוי בתוצאות
מאיזה גיל ניתן לאמן ילדים?
ילדים בשלים לאימון החל מגיל 8וחצי או 9. גיל בו הם מסוגלים " להסתכל על עצמם מבחוץ", להתבונן במחשבות וברגשות שלהם וכן בדפוסים שלהם ולבחור לבצע שינוי ולרתום עצמם לתרגול.
בגילאים צעירים יותר הדרכה קצרה להורים עוזרת לאתר את מוקד הבעיה ולעיתים  די בשינוי גישה של ההורים כדי לפתור את הקושי של ילדיהם.
מהם הקשיים שיש לילדים שמגיעים לאימון?
מתוך ניסיוני, גיליתי 4 תחומים עיקריים שקשורים לעולמם של הילדים וגורמים להורים לחפש מאמנ/ת לילדיהם- 1.קשיים  לימודיים בבית הספר שקשורים לארגון ותכנון, קשב וריכוז, הכנת שיעורי בית, התכוננות למבחן , 2.קשיים ביצירת תקשורת נעימה במשפחה עם האחים, האחיות וההורים,3. קושי ליצור קשרים חברתיים, לשמור על קשרים עם חברים לאורך זמן  ולבטא את עצמם ואת רצונותיהם בקשר חברתי4. קושי רגשי שגורם למצבי רוח משתנים , התפרצויות וכעסים שמפריעם להסתגלות, דימוי עצמי נמוך וחוסר ביטחון עצמי .
 ולכן, בניגוד לאימון מבוגרים שם נדרשים מספר מפגשים כדי להגדיר מטרות , באימון ילדים ניתן כבר בפגישה השנייה לקבוע עם הילדים מהי המטרה אליה רוצים להגיע, ניתנים תרגילים ממוקדים בקושי הספציפי, לאימון במהלך השבוע  וניתן להבחין בתוצאות די מהר.
האם להורים יש תפקיד בתהליך האימון של הילד?
למרות שהילדים לומדים כיצד להסתדר ולהצליח ללא קשר לסביבה, ההורים הינם שותפים חשובים בתהליך וחשוב שיכירו את שפת האימון ולכן אני מדריכה את ההורים למקד את תשומת הלב בנקודות האור . הסוד הוא לשים לב לשינויים הקטנים ביותר שחלים בהתנהגות ילדיהם , לשבח ולעודד את ילדיהם גם על הצלחות קטנות ביותר. כאשר ההורים לומדים להפנות את  זרקור הפנס למקומות האלו, ניצתת תקווה ואמונה בהם ובילדיהם וככל שהם ממקדים את תשומת ליבם בשינוי  שחל בילדיהם הוא ילך ויתרחב גם לתחומים נוספים.
 
מה עושים אם הילדים מגלים חוסר מוטיבציה להגיע לאימון ובחייו בכלל?
אני מאמינה שכל ילד רוצה להיות תלמיד טוב, להצליח במטלות, לזכות במשוב חיובי מסביבתו, ליצור קשר אמיתי עם חברים ולגלות וללמוד דברים על עצמו ועל העולם. ולכן, המפתח  שלי , ושל הסביבה אל עולם הילד הוא קודם כל להתעניין בו, לשאול אותו המון שאלות כדי להבין בדיוק אלו רעיונות שיש לו על עצמו ועל העולם  ואיך הם גורמים לחוסר המוטיבציה שלו . בשלב הבא אני עוזרת לו לשנות ולו במעט את הרעיונות הלא מעצימים וליצור לעצמו  ביחד אתו אמונות ורעיונות שיקדמו אותו ויגרמו לו לחוויות הצלחה.
 
כמה מפגשים נדרשים בדרך כלל?
בדרכ ניתן לראות בתחילתו של   שינוי כבר לאחר 3 מפגשים ובשינוי משמעותי לאחר 6-7 מפגשים.  בראשית הדרך, השינוי משקף את התלהבות הילדים ואת ההירתמות שלהם לאימון. במפגשים הבאים אני מבססת עם הילדים את השינוי וניתן לראות שנוצרים דפוסי מחשבה והתנהגות חדש ים ומצמיחים שהילד יכול להיעזר בהם  בבית הספר, עם חברים ובמערכת היחסים שבינו לבין הוריו , אחיו ואחיותיו.
לאחר כ10-15 מפגשים יכולים הילדים ליישם את הכלים שרכשו גם ללא הליווי שלי. במקרה הצורך ניתן לערוך מפגשי ריענון חד פעמיים , וגם לאחר סיום המפגשים הילדים וההורים יכולים  לפנות אליי טלפונית ולקבל כלים מעודכנים, חיזוק ועידוד ומילה טובה. ובעיקר להיזכר שהם המעודדים הטובים ביותר של עצמם גם אם הסביבה לא תמיד משבחת ומחזקת.
האם השינוי שמתרחש באימון נשמר לאורך זמן?
כן. הילדים לומדים להיות המאמנים של עצמם. בפגישת הסיכום הם מקבלים תזכורת לכל התרגולים שביצעו ולומדים שניתן להשתמש בהם גם לשינוי תחומים אחרים בחייהם.
 זהו היופי בתהליך האימון- הגילוי שניתנה לנו היכולת להשפיע  על התנהלות החיים שלנו, לבחור מתוך אפשרויות כיצד לפעול וליצור לעצמינו חיים מספקים ומאושרים. מי מאיתנו לא היה רוצה להגיע להבנה כזו כבר בהיותו ילד/ה?  לשמחתי, יש בידי אפשרות ללמד את ילדיי  שלי לחיות בתפישת עולם מצמיחה כזו ,ומעצם הבחירה שלי לאמן ילדים ונוער אני זוכה  להעביר את הכלים האלו לעוד ועוד הורים, ילדים ובני נוער כדי שיוכלו ליצור לעצמם עולם מחייך ומאיר יותר.
 
 
לצמוח ולגדול  גם בחופש הגדול
אימון אישי לילדים ונוער בשעות הבוקרלמעבר נעים וקל לשנת הלימודים הבאה
מומלץ לפני מעבר לחטיבה או לתיכון!!!
בחירת מטרה לשינוי לקראת שנת הלימודים הבאה
קבלת כלים חדשניים מעולם האימון
תרגול חוויתי וקל רק 10 דקות ביום
תוצאות מהירות לאורך זמן הדרכת הורים מתנה ממני


Go Back  Print  Send Page

פורום