פניות לדורית מנצור בנושא גני ילדים וצהרונים  |  פניות לשלום עטר בנושא פעילות תרבות  |  פניות לדורון קורן בנושאי מבני ציבור, תכנון ובנייה.  |  פניות לאדי גרבר בנושא פיתוח  |  
 


 
  רישום לניוזלטר

 
 
 

 
מונה:

התחברות למנהלים


iPhone Supported
 
   בדיקת עמותת אור ירוק: פ"ת מסוכנת לקשישים
דף הבית >> כתבות >> בדיקת עמותת אור ירוק: פ"ת מסוכנת לקשישים
בדיקת עמותת אור ירוק: פתח תקווה מסוכנת לקשישים בכבישים
ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מדינת ישראל פשוט מפקירה את האזרחים הוותיקים שלה. אנשים שבנו את המדינה ושרדו את המלחמות לא שרדו פעולה פשוטה כמו חצית כביש. הגיע הזמן שמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים יתחיל להתחשב גם באוכלוסיית האזרחים הוותיקים וביחד עם הרשויות המקומיות יקדמו התקנת פסי האטה באזורים שיש בהם ריכוז גבוה של קשישים כמו בתי אבות, מרכזי יום לקשיש וקופות חולים"

מה-22 באוקטובר עד ה-22 בנובמבר מציינים ברחבי ישראל את "חודש האזרח הוותיק". מנתוני עמותת אור ירוק עולה כי מתחילת השנה נהרגו 77 קשישים (65+) בתאונות דרכים – כל הרוג רביעי. לאור ההיפגעות הגבוהה של הקשישים בישראל בתאונות דרכים, החליטו בעמותת אור ירוק לבדוק האם מעברי החציה ביישובים מותאמים גם לאוכלוסייה המבוגרת. הבדיקה נעשתה במקומות אליהם מגיעים קשישים רבים כמו מעונות יום לקשישים, בתי אבות וקופות חולים.

מתנדבי אור ירוק בדקו קרוב ל - 170 מעברי חציה ב-83 רשויות ברחבי הארץ. במהלך הבדיקות בחנו המתנדבים האם מעברי החציה דהויים, האם קיימת הנמכת מדרכה בכניסה למעבר החציה, האם קיים פס האטה לפני מעבר החציה והאם משך האור הירוק (במעברי חציה עם רמזור) מותאם לקצב ההליכה של האזרחים הוותיקים.

מהבדיקה עולה כי במקרים רבים זמן חציית הכביש של הולך רגל קשיש אל מול הולך רגל צעיר הוא כפול, ובנוסף, בחלק ממעברי החציה האור הירוק קצר מדי וקשישים לא מספיקים לחצות. בנוסף נמצא כי במקומות רבים לא קיימת הנמכה לקראת מעבר החציה וכי המעבר דהוי ואינו צבוע כראוי, נתונים המקשים על הולכי רגל ועל קשישים בפרט כאשר הם מגיעים לחצות את הכביש.

בין המקומות אליהם הגיעו המתנדבים גם פתח תקווה:
בפתח תקווה נבדקו תשעה מעברי חציה:
מעבר החציה ברחוב רוטשילד פינת קרן קיימת לישראל נמצא מחוק ודהוי, ללא תמרור מעבר חציה וללא פסי האטה. משך האור הירוק ברמזור של מעבר החציה כ– 10 שניות, משך הזמן שלוקח לקשיש לחצות במקום בממוצע 8.5 שניות. מצב זה מסכן את חיי הקשישים שחוצים ועשויים שלא להספיק לחצות בזמן הקצר של האור הירוק.

בכל מעברי החציה שנבדקו אין פסי האטה, רוב מעברי החציה מחוקים ודהויים, בחלק מהם חסרה הנמכה של המדרכה במפגש עם הכביש, ברובם חסר תמרור מעבר חציה ושמונה מהם אינם מרומזרים.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מדינת ישראל פשוט מפקירה את האזרחים הוותיקים שלה. אנשים שבנו את המדינה ושרדו את המלחמות לא שרדו פעולה פשוטה כמו חצית כביש. הגיע הזמן שמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים יתחיל להתחשב גם באוכלוסיית האזרחים הוותיקים וביחד עם הרשויות המקומיות יקדמו התקנת פסי האטה באזורים שיש בהם ריכוז גבוה של קשישים כמו בתי אבות, מרכזי יום לקשיש וקופות חולים. במקביל, חייבים להאריך את משך האור הירוק ברמזורים של הולכי הרגל. מדובר בהוצאה כספית קטנה שיכולה לעשות את ההבדל בין חיים ומוות. הגיע הזמן לגלות רגישות וחמלה כלפי האוכלוסיות החלשות בחברה כדי למנוע את הקשיש ההרוג הבא".




Go Back  Print  Send Page

פורום