פניות לדורית מנצור בנושא גני ילדים וצהרונים  |  פניות לשלום עטר בנושא פעילות תרבות  |  פניות לדורון קורן בנושאי מבני ציבור, תכנון ובנייה.  |  פניות לאדי גרבר בנושא פיתוח  |  
 


 
  רישום לניוזלטר

 
 
 

 
מונה:

התחברות למנהלים


iPhone Supported
 
   אפשר להציל 100 בני אדם בשנה. זה תלוי בנו !!
דף הבית >> כתבות >> אפשר להציל 100 בני אדם בשנה. זה תלוי בנו !!
שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק בשימוע הציבורי לבלימת הקטל בדרכים: אפשר להציל 100 בני אדם בשנה
16.2.2016
שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: בהשקעה של 320 מיליון שקל בשנה אפשר להציל חיים של 100 בני אדם כל שנה; היו"ר כבל:"מי שלא ירצה להיות שותף ימצא אותי עומד מולו בכל הכוח ואגייס את חברי מהקואליציה והאופוזיציה לעמוד מולו"
בשבוע שעבר נפתחה סדרת דיונים בועדת הכלכלה של הכנסת בראשות חבר הכנסת איתן כבל בנושא בלימת הקטל בכבישים. בדיון השתתפו בין היתר, שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, חבר הכנסת חאמד עמר יו"ר השדולה למאבק בתאונות הדרכים וחבר הכנסת אורי מקלב וכן נכחו משפחות שכולות שאיבדו את קרוביהם בתאונות דרכים.
חבר הכנסת איתן כבל פתח את הדיון "בלימת הקטל בדרכים היא משימה לאומית, זה הנושא הכי דרמטי בחיינו, אנשים נהרגים בדרכים בכמויות מטורפות וכאילו כלום, נדמה שאנחנו משלימים עם המצב הזה כאילו זה גזירת גורל. אני לא מקבל את זה – זה הכל בידיים שלנו".  בהמשך לדברי הפתיחה הבהיר " הוועדה חייבת לפעול, זאת משימה לאומית ואין פה שאלה של פוליטיקה – כולם חייבים לפעול יחד לבלום את התופעה. בשלב הזה אני אפילו לא מחפש אשמים אלא מבקש התגייסות של כולם למאבק הזה. מי שלא ירצה להיות שותף ימצא אותי עומד מולו בכל הכוח ואגייס את חברי מהקואליציה והאופוזיציה לעמוד מולו. כולי תקווה שנסיים את התהליך הזה עם בשורות וצעדים אופרטיביים וכבר בשנה הקרובה נראה את השינוי המיוחל".
בהמשך הדיון הציג שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, את התכנית להצלת 100 בני אדם בהשקעה של 320 מיליון שקלים "בשנת 2015 נהרגו 90 בני אדם במוקדי הסיכון שכוללים 63 צמתים מסוכנים ו-215 קטעי כביש, השקעה בטיפול בהם יכולה להוריד ב-50% את מספר הנפגעים". עוד הוסיף כי "בשנת 2005 הממשלה החליטה להקצות 400 מיליון שקל בשנה למוקדי הסיכון, אך בפועל הקצתה רק מחצית מהסכום ולכן נעשתה רק חצי עבודה". אבואב התייחס גם לתקציב המשטרה ונוכחותה הדלילה בכבישים "צריך לרכוש עוד 100 ניידות בעלות של 60 מיליון שקלים וליישם את ההחלטה להציב 300 מצלמות ב-700 קילומטר כבישים".
 
 
 
חבר הכנסת חמד עמאר, אשר במהלך שבע השנים האחרונות מנסה להעלות את הנושא על סדר היום בכנסת, בירך את היו"ר כבל על היוזמה והדגיש כי המצב הנתון הוא תוצאה של סדר עדיפויות של משרד התחבורה "אנחנו יודעים מה מוקדי הסיכון, מה גורם לתאונות ולמחדלים הקשים ביותר, אך לצערי משרד התחבורה לא שם את הנושאים האלה בראש סדר העדיפות אלא מקצץ ב-40% את כוח האדם במשטרת התנועה". עוד ציין בדבריו את היעדר אכיפת החוק שיזם ואושר כבר ב-2010 האוסר על נהגים צעירים שתיית אלכוהול (0%) ולנהוג.
הדיון הסתיים בכך שסוכם שיהיו דיוני המשך בשבועות הקרובים (היום, 16.2 נערך דיון נוסף), אליהם יגיעו גורמים הרלוונטיים לנושא, ביניהם שר התחבורה, ישראל כץ, נציג מטעם חברת נתיבי ישראל ומהרשות הלאומית לבטיחות בדרכים אשר יציגו את תמונת המצב מנקודת מבטם.


Go Back  Print  Send Page

פורום